Schouderklachten

Schouderklachten komen veel voor in onze samenleving. We gebruiken onze schouders vrijwel de hele dag door. Het schoudergewricht is één van de meest complexe gewrichten van het lichaam. Schouderklachten kunnen geleidelijk aan ontstaan, maar ook na zware belasting kunnen direct klachten optreden.

Oorzaak van schouderklachten
In veel gevallen wordt de pijn veroorzaakt door een ‘slijmbeursontsteking’ of ‘peesontsteking’, maar ontstekingsremmers en injecties hebben in de meeste gevallen slechts een beperkt en tijdelijk effect.
Het is daarom van uiterst belang om niet alleen de ontsteking aan te pakken, maar ook de oorzaak waardoor de ontsteking is ontstaan. Mogelijke oorzaken van een schouderklacht kunnen zijn; overbelasting, een stijve niet goed functionerende middenrug, trauma of een slechte werkhouding.

Schouderklachten die wij behandelen zijn slijmbeursontsteking, peesontsteking, schouderinstabiliteit, schoudergordelsyndroom en andere schouderklachten als gevolg van beperkingen in het bewegingsapparaat.

De chiropractor zal bij schouderklachten onder andere een zorgvuldig bewegingsonderzoek uitvoeren om vast te stellen wat de oorzaak van de klachten is. Hierbij wordt ook zeer nadrukkelijk naar de nek en bovenrug gekeken, aangezien deze gebieden een grote invloed op de schouders hebben.

De chiropractor beschikt over een groot aantal specifieke technieken om de bewegingen van de wervelkolom en de schouders te corrigeren. Vaak wordt dit ook met doelgerichte oefeningen ondersteund.